11. 5. 2020 – 15. 5. 2020

 

Pozdravljeni,

Pričenja se še zadnji teden, ko bomo imeli v celoti pouk le na daljavo. Naslednji ponedeljek pa se vidimo v šolskih prostorih na DOLAH. J

Spoznavanje okolja

OPIŠI GIBANJE NA SLIČICAH

 

  • Posnemamo gibanje živali
  • Slike živali, ki si jih pripravil, premešaj in spravi v kuverto. Izžrebaj eno sličico. S pantomimo prikaži gibanje živali na sličici. Starši lahko ugibajo, katero žival predstavljaš. Ubesedi, kako se žival na sličici premika, npr. ptica leti, hodi; kača se plazi; muca hodi, teče, pleza …
  • Sličice živali razvrsti glede na njihov način gibanja.

 

Reši naloge v delovnem zvezku na strani 38.

 

  • Razmisli o gibanju stola.

Ali se lahko premakne? Kako? Ali se premakne sam od sebe?

  • Na kakšen način lahko premaknemo stol? Izvedi dejavnosti in jih poimenuj z ustreznimi glagoli. (stol potisneš, vlečeš, dvigneš, prestaviš …)

Kako premakneš svinčnik, knjigo, žogo, avtomobilček? Omenjene predmete premakni in povej, kako si to storil.

  • Izdelaj ladjico iz papirja in jo položi na vodno gladino. Kako jo lahko spraviš v gibanje? Kaj pa v naravi?
  • Gibanja v naravi

Na dvorišču opazuj: gibanje oblakov, dima, dežnih kapelj, krošnje dreves …

Po vsakem opazovanju povej, kaj povzroča gibanje.

 

Glasbena umetnost

Naučite se pesem Sonce – Besedilo in melodija

V ponedeljek, ko pridemo v šolo, jo bomo skupaj zapeli.

Oglejte pa si še kratek posnetek orkestra: https://www.youtube.com/watch?v=IiWDCAHf9QI

Katere inštrumente že poznate?

 

Šport

Nogometne igre:

Stožca (plastenki) postavi 1 m narazen – naredi vratca. Stopi tri korake stran od vrat. Z nogo si vodi žogo, tako da gre žoga skozi vrata. Brcaš na različne načine – z notranjo stranjo stopala, z zunanjo stranjo, s prsti. Razdaljo med stožcema postopno zmanjšuj ali pa povečuj svojo razdaljo od stožcev.

– Stožca postavi k steni dva metra narazen. Streljaj petkrat na gol (žoga mora iti po tleh, ne po zraku). Koliko golov si uspel dati? Lahko se igraš z bratom/sestro/starši in je v igri en strelec in en vratar.

– Brcanje žoge v tarčo na steni. Po odboju žoge od stene žogo zaustavi z nogo. Brcaj z notranjim delom stopala.

Igre v naravi – poligon (oglej si posnetek in izdelaj poligon v naravi)

https://www.youtube.com/watch?v=uStJFxDrYGE&feature=youtu.be

 

Dopolnilni pouk

Vaje na Moja matematika

 

Migajmo skupaj – Zlati sonček (pošljite posnetek)

  1. Razred

Ravnotežnostna naloga – kotalkanje/rolanje ali kolesarjenje

  • rolanje – kotalkanje: spretnostna vožnja: vožnja naprej, vožnja na eni nogi na razdalji dva metra, slalom med štirimi keglji, počep pod približno 60 cm visoko prečko in spet vožnja naprej,

ALI

  • kolesarjenje: trije otroci prosto vozijo po prostoru 20 x 20 metrov; med vožnjo se morajo spretno umikati drug drugemu, ne smejo stopiti na tla in ne zapeljati iz predpisanega prostora

4. 5. 2020 – 8. 5. 2020

 

Pozdravljeni!

Upam, da ste se malo odpočili in nabrali nove energije za še zadnja dva meseca. Mogoče, pa se bomo le še kaj videli tudi v šoli.

 

MATEMATIKA

 

Navodila za delo pri MAT so tukaj.

SLOVENŠČINA

 

Navodila za delo pri SLJ so TUKAJ.

 

LIKOVNA UMETNOST

 

Navodila za delo pri LUM so TUKAJ.

 

SPOZNAVANJE OKOLJA

  • Gibanje celega telesa

Izvajaj različna gibanja, npr. hodiš, tečeš, poskakuješ, hopsaš, preskakuješ, hodiš po štirih, se plaziš, plezaš, skačeš v daljino, se vrtiš, se valjaš.

Gibanja opiši in jih pravilno poimenuj.

Opazuj svojo hojo gibanje rok in nog …

Starši vprašate: Kaj naredimo, da lahko hodimo, skočimo?

  • Gibanje delov telesa

Izvajaj posamezne gibe: gibanje delov roke, noge … Pomahaj. Počepni. Požugaj s prstom. Pokimaj z glavo. Zavrti roko v ramenu …

Gibe delov telesa (udov okrog sklepov) opazuj in opiši.

Reši naloge v delovnem zvezku na straneh 34, 35.

  • Oglejte si otroke na sliki.
  • Odgovorite na vprašanja:
  • Zakaj ima deklica, ki hodi po robu peskovnika, iztegnjeni roki? Kaj bo naslednji
  • hip storil deček, ki visi na igralu? Kaj mora storiti deček, ki se plazi pod nogami drugega otroka? … Kaj na sliki se še giblje? Kako je muca prišla na drevo? Kako se giblje deklica v invalidskem vozičku? Kaj ima v roki? Kaj mora storiti, da se vetrnica v njeni roki vrti? Kako se lahko premika deklica na rolerjih? …
  • SDZ 2, str. 36, 37
  • Oglejte si risbo otrok v telovadnici. Pogovorite se, kako se otroci gibljejo.

Poimenujte njihovo gibanje. Povejte, katere dele telesa morajo premikati, če tečejo, plezajo, vodijo žogo …

  • Barvajo po navodilih:

Jan se valja po blazini. Njegove copate pobarvaj modro.

Miha preskakuje kolebnico. Njegovo majico pobarvaj zeleno.

Špela sedi na klopi. Hlače pobarvaj oranžno.

Luka se plazi po gredi. Lase pobarvaj z rjavo barvico.

Anže pleza po letveniku. Majico pobarvaj modro.

Anja teče. Lopar pobarvaj z rjavo barvico.

Dečku, ki čepi, pobarvaj lase s črno barvo …

Ponovno si oglejte ilustracijo telovadnice. Poimenujte telovadno orodje in povejte, katero gibanje izvajamo na njem, npr. klop – se plazimo po njej in pod njo, hodimo po njej, tečemo po njej, jo preskakujemo …

Za naslednji teden: Pripravite sličice živali, ki jih boste izrezali iz časopisa ali revije.

GLASBENA UMETNOST

Vadi izbrano pesmico. V četrtek se dobimo preko ZOOM-a. Dobili se bomo po trije/štirje skupaj in mi boste pesmico zapeli, prikazali ritmično ali inštrumentalno spremljavo.

ŠPORT

Še vedno je zelo pomembno, da se zjutraj razmigamo. Vsak dan izvedi gimnastične vaje. Kako ti gre obvladovanje žoge z nogo?

Izvedi delo po postajah:

  1. postaja: Zadeni gol

Žogo brcaš v gol (pravi, če ga imaš ali narejen iz vej, …). Brcaš na različne načine (z notranjim, zunanjim delom stopala, prsti). Postopoma povečuješ razdaljo.

  1. postaja: Podiranje kijev

Podiraš postavljene kije (plastenke polne vode/peska).

  1. postaja: Okrog kojev/plastenk

S kiji oblikuješ »progo«. Z nogo vodiš žogo po progi.

  1. postaja: Zadeni okvir/škatlo/tarčo na steni

Ciljaš v okvir škatle, v prevrnjene škatle ali tarčo, narisano na steni.

NOGOMETNE IGRE:

 

DOPOLNILNI POUK

Izberi si eno izmed spodnji možnosti:

  • branje,
  • vaje za utrjevanje poštevanke (Moja matematika),
  • prepis besedila

RAP

 

Navodila za delo pri Rap so TUKAJ

 

MIGAJMO SKUPAJ

Interesna dejavnost je namenjena tudi osvojitvi Zlatega sončka. Prilagam navodila za izvedbo vaje. Prosim, če se posnamete in mi pošljete, saj bomo le tako, lahko izvedli dejavnosti v okviru Zlatega sončka.

  1. RAZRED:

spretnost z žogo: vodenje žoge z eno roko na razdalji 10 metrov; med vodenjem obkroži oviro in vrže z razdalje treh metrov v koš; z razdalje najmanj dveh metrov petkrat vrže žogo v steno (enoročni met nad ramo) in jo uloviti (lahko po odboju  od tal)

20. 4. 2020 – 24. 4. 2020

 

MATEMATIKA

PONEDELJEK: RAČUNAM DO 20

DZ, str. 46

Prejšnji teden si že računal na minus od 10 do 20, zato imaš danes eno stran v delovnem zvezku podobnih računov.

 

TOREK: RAČUNAM DO 20

DZ, str. 47

Na strani 47 v delovnem zvezku imaš mešane račune – bodi pozoren, ali je plus ali je minus! Če je plus, dodajaš, če je minus, odvzemaš. Če se začneš motiti ali si utrujen, si vzemi odmor.

 

SREDA: TEHTAM

DZ, str. 48, 49, 50

Danes boš rabil nekoga, ki ti bo bral navodila. Naloge v delovnem zvzeku so v zvezi s tehtanjem. S tehtnico merimo težo stvari. Gotovo si že kdaj kaj stehtal (moko za piškote, sadje v trgovini…).

Gotovo tudi veš, da so nekatere stvari zelo težke, npr. kamni, skale, tovornjaki, železo… Nekatere pa so lahke npr. vata, sladkorna pena, oblaki, regratove lučke, papirnati zmaji…. Tudi nekatere živali so težke, npr. slon, nosorog, dinozaver… druge pa lahke, npr. ptice, hrošči, mravlje, metulji…

Reši naloge do strani 50. Če imaš doma kuhinjsko tehtnico, prosi starše, da te naučijo, kako se uporablja. Če pa imate tudi tisto za tehtanje človeške teže, pa se stehtaj še sam.

 

ČETRTEK: RAČUNAM SAM

V karo zvezek zapiši po nareku naslednje račune in jih izračunaj:

10 + 5 + 2 =             15 + 1 + 4 =              12 + 3 + 6 =                11 + 7 + 2 =

20 – 2 – 1 =             16 – 4 – 3 =              19 – 5 – 2 =                18 – 3 – 5 =

 

IGRALNE KARTE – ENAKE VSOTE

Igra s kartami: potrebuješ samo številke vseh barv. Izvleci dve karti in števili seštej. Recimo, da si izvlekel 10 in 2 in dobil skupaj 12. Sedaj mora drug igralec iz kupa kart izbrati dve drugi števili, katerih vsota je tudi 12. Potem si na vrsti spet ti in izbereš še dve števili, da bo vsota 12. Tako dobiš pare: 10 + 2  =  6 + 6  =  8 + 4  =  7 + 5  =  9 + 3. Igro se greš lahko tudi sam.

Potem karte spet zmešaš in izbereš dve naslednji številki, ki ju sešteješ.

 

Če nimaš igralnih kart, lahko števila tudi pišeš v zvezek. Izmisliš si dve števili in ju sešteješ. Potem dobljen seštevek poskušaš doseči z drugimi števili, npr. 17. Število 17 dobimo, če seštejemo 10 + 7, ali 11 + 6, ali 12 + 5, ali 13 + 4, ali 14 + 3, ali 15 + 2, ali 16 + 1.

Vidiš, na koliko načinov vse lahko dobiš 17! Zabavno, ne?

Poskusi zdaj ti…

 

SLOVENŠČINA

 

PONEDELJEK: ČRKI S IN Š

Velik zvezek in bralni list

Danes je čas za dve zelo zaviti črki, to sta S in Š. Jaz jima rečem kar kači. Ena kača ima strešico – krono (to je Š), druga pa ne (to je S).

Vzemi velik zvezek. Ker je črko S težko napisati (mogoče najtežje v celi abecedi), prosi nekoga, naj ti jo napiše. Potem jo večkrat prevleci z barvico. Začni zgoraj!

Zvezek izpolni tako, kot si navajen: nariši stvari na s, na primer: sonce, sneg, sanke, sladoled, sir, srce, sova… Spodaj napiši eno vrsto velikih S-jev in eno vrsto malih s-jev. Označi najlepše.

Enako narediš za črko Š. Stvari na Š: šal, šola, šilček, šopek, šotor, škarje, škatla, šivanka… Spodaj napiši eno vrsto velikih Š-jev in eno vrsto malih š-jev. Označi najlepše.

 

TOREK: 2X UČNI LIST

Za danes sem ti pripravila dva učna lista. Prosi starše, da ti jih natisnejo.

Na 1. učnem listu prevleci vse P-je, C-je in Č-je, ki jih najdeš v besedilu. Potem besedilo še preberi.

Na 2. učnem listu pa boš pod slike napisal črke, ki sestavljajo besedo (npr. pod luno boš na črtice napisal L U N A). Poskusi sam; če ne gre, prosi za pomoč.

 

SREDA: ČRKI S in Š

Vzemi mali zvezek in napiši naslov ČRKI S IN Š, potem pa čimveč besed, ki imajo v sebi S ali Š:

SONCE, SOVA, SIR, SARA, SAŠO, NUŠA, ALEŠ, SANKE, ŠIPA, ŠMORN, SAPA, MIŠKA, ŠIŠKA, SPET… Prevleci S-je in Š-je z rdečo barvico.

Potem pa prepiši še tole zgodbico:

V DUPLINI IMA SOVA MLADIČE. PONOČI LOVI. ULOVI MIŠKO. V KLJUNU JO NESE LAČNIM MLADIČEM.

Zgodbico preberi in označi S-je in Š-je z rdečo.

 

ČETRTEK: MOJA DOMOVINA

V DZ na strani 48 boš našel sličice, ki praikazujejo razlilne pokrajine. Povej, kje živiš ti in kaj je okrog tvojega doma – ali je kakšnp jezero, reka, potok, hrib, ravnina? Ali veš, kako se imenuje tvoja (naša) domovina? Slovenija, tako je.

Slovenija je država, mlada država. Vsaka država ima svoje simbole, to so stvari, po katerih se jo prepozna: ZASTAVA, GRB in HIMNA. Vsaka država ima drugačno zastavo, grb in himno.

Barve slovenske zastve verjetno poznaš:  bela, modra, rdeča, v levem zgornjem kotu pa je grb.

V slovenskem grbu je bela gora – naša najvišja gora TRIGLAV – nad Bohinjskim jezerom, ki ga predstavljata dve modri valoviti črti. Grb je v obliki ščita, obrobljen pa je z rdečo črto.

Vzemi velik zvezek za slovenščino, napiši naslov MOJA DOMOVINA in nariši slovensko zastavo in slovenski grb. Nariši veliko, da bo dobro vidno.

 

Slovensko himno pa si gotovo tudi že slišal. Če ne, jo poslušaj tukajle:

https://www.youtube.com/watch?v=Zc7aLyhZ94c

Ko se poje himna, se vedno vstane in po himni se ne ploska. S tem se kaže spoštovanje do te pomembne pesmi. Morda veš, čigavo je besedilo za himno?

Besedilo himne je kitica iz Prešernove pesmi ZDRAVLJICA in gre takole:

ŽIVE NAJ VSI NARODI,

KI HREPENE DOČAKAT DAN,

DA KODER SONCE HODI,

PREPIR IZ SVETA BO PREGNAN,

DA ROJAK PROST BO VSAK,

NE VRAG, LE SOSED BO MEJAK.

Besedilo govori o tem, da si moramo biti ljudje prijatelji, ne sovražniki.

V kratkem bo Slovenija (in z njo Slovenci) praznovala pomemben praznik: 27. aprila je dan upora proti okupatorju. To je bil dan zelo dolgo nazaj, ko so se Slovenci odločili, da ne dajo naše dežele tujim ljudem. Nemci so namreč hoteli zavzeti Slovenijo in iz nje narediti Nemčijo. Vendar smo se Slovenci uprli in se borili proti njim. Temu v zahvalo imamo danes svojo domovino, kjer lahko govorimo slovensko in beremo slovenske knjige. Če se ne bi borili, bi se prav lahko zgodilo, da bi danes govorili nemško ali italijansko, ne pa slovensko.

Med počitnicami pa bo še en državni praznik: 1. maj, praznik dela. Ta dan se ponavadi kuri kres in proslavlja. Ta dan je tudi prepovedano delati (hec). Delaš lahko vse, kar te veseli…

 

LUM

DEŽELA VZORCEV

 

Likovna tema: risanje vzorcev

Likovni problem: barvna polja

Likovni motiv: podeželje

 

Danes boš narisal svojo vas – hribe, polja, drevesa, hiše… vse kar obkroža tvoj dom. Najprej s svinčnikom.

Polja boš razdelil na njive in vsaka bo imela svoj vzorec. Tudi krošnje dreves razdeli na polja.

VZOREC je niz črt in oblik, ki se ponavlja v določenem zaporedju.

Uporabi različne črte – ravne, cikcak, vijugaste, polkrožne, krožne, trikotne… naredi čimbolj raznoliko in uporabi močne barve in velike kontraste, da bo slika bolj živahna in zanimiva.

Barvaj z barvicami in flomastri. Če želiš kaj poudariti, pobarvaj s flomastri, nežnejše stvari pa z barvicami.

14. 4. 2020 – 17. 4. 2020

 

Pozdravljeni,

Upam, da ste prijetno preživeli pretekle praznike in da ste si nabrali novih moči.

Ta teden je malo krajši, saj je bil včeraj praznik. Teden bomo sicer začeli s polno paro, vendar nas v petek čaka športni dan.

Navodila za pouk na daljavo – 5. teden za 1.D

učiteljici Vanja in Mateja

TOREK: ODŠTEVAM OD 10 DO 20

DZ, str. 38, 39

Do sedaj si od 10 do 20 samo sešteval (na plus), zdaj bomo pa še odštevali (na minus). Zate bo to »mala mal’ca« J. Oglej si, kaj zahtevajo naloge na strani 38 in 39.  Minus pomeni, da jemlješ stran  najprej enice: 16 – 6 = 10.

Potem pa si izbere še eno matematično igrico (ali dve) iz dodatnih nalog, ki sem jih dala posebej v priponki. Lahko se igraš s kartami, igralnimi kockami, lego kockami, dominami… kar imaš pač doma ali kar ti je všeč. Veliko zabave!

 

MAT

SREDA, ODŠTEVAM OD 10 DO 20

DZ, str. 40, 41

Danes bomo spet odštevali, tokrat boš odšteval število 10, na primer: 17 – 10 = 7. Reši na stranh 40 in 41, potem pa si izberi še eno matematično igrico.

 

 

ČETRTEK, RAČUNAM DO 20

DZ, str. 42, 43, 44, 45

Sedaj si v računanju od 10 do 20 že mojster. V DZ na straneh od 42 do 45 so računi do 20. Reši jih. Lahko si jih tudi razdeliš na dva dela, če jih je preveč.

 

Pa še računska zgodba (lahko si jo tudi prišparaš za kak drug dan):

Nace je prišel h Klemnu na obisk in prinesel 10 jabolk. Skupaj sta jih pojedla 5. Potem je prišel na obisk še Mark in prinesel 2 hruški. Mimo je prišla Tajda in vprašala, če imajo kaj sadja. Klemen ji je dal 1 hruško. Prišli sta še Manca in Zala. Manca je prinesla 3 banane, Zala pa 2 ananasa. Tajda je pojedla 1 banano, Zala in Manca pa 1 ananas.

Koliko sadja jim je ostalo?

 

SLJ

TOREK: ČRKI C in Č

Velik zvezek, mali zvezek, bralni list + Učni list

Danes se boš naučil črki C in Č. Spominjata na lunin krajec, samo da ima Č še kapico. Spomni se, kako smo delali levi polkrog – začneš zgoraj in zavijaš levo navzdol, kot bi hotel narisati pol kroga. V velik zvezek napiši veliko črko C, okrog pa nariši stvari, ki se začnejo na C: CEKIN, CEKAR, CULA, COPATI, CEDILO, COKLA, CIKLAMA (Ciklama je rožica, ki raste v gozdu in je lepe barve, nekje med roza in vijolično. Po njej ima ta barva tudi ime – ciklamna barva).

Spodaj si naredi črte in napiši eno vrsto velikih C-jev in eno vrsto malih C-jev. Najlepše označi.

Če imaš čas, si ga vzemi še za črko Č. Enaka je kot C, le da ima zgoraj »strešico«. V velik zvezek napiši črko Č in okrog nje nariši stvari, ki se začnejo na Č: ČEVELJ, ČOPIČ, ČAROVNICA, ČUK, ČELADA, ČAJ, ČOKOLADA.

Si boš zapomnil črko Č? Spomni se na čarovnico. Spodaj naredi še eno vrsto velikih in eno vrsto malih Č-jev. Označi najlepše, kot vedno.

SREDA: UTRJEVANJE ČRK C IN Č, PESMICA

Danes najprej ponovimo črki C in Č tako, da v bralni brošuri najdeš učni list C in Č in ga rešiš.

Potem v mali zvezek napiši besede, ki imajo v sebi Č: DEČEK, ČRTA, ČOPIČ, LUČKA, VREČKA, JOPIČ, ČRNILO, ČELO, ČOKOLADA, JOPIČ. Označi z rdečo Č-je in besede preberi.

Enako velja za črko C, napiši: MUCA, RACA, LICE, CENE, CIMET, CEKIN, LONEC, KOCKA, LOVEC, CVETICA. Označi C-je z rdečo in besede preberi.

 

Potem vzemi berilo in prosi nekoga, da ti na strani 42 prebere pesem Zvonovi in na strani 44 pesem Pismo. Obe je napisal slovenski pesnik Oton Župančič. Se spomniš, v čem se pesem razlikuje od zgodbe ali pravljice?

Besedila v zgodbi je več kot v pesmi. Pesem je napisana v »kupčkih« – kiticah. Zadnje besede v kiticah se rimajo. Še veš, kaj je rima? Najdi rimo na svoje ime. Potem najdi rimo na imena članov svoje družine.

 

ČETRTEK: PRAVLJICA in UGANKE

Poslušaj pravljico Moj dežnik je lahko balon in obnovi zgodbico staršem ali bratu ali sestri.

https://www.youtube.com/watch?v=siVKl-YAZ4A&list=PL6kP1Nm0UkaWHzKt7IO1MV8N6a_El3VVI&index=3

Pa še uganke:

Kdo se brani na vse viže,
kadar kmet ji volno striže?
(ovca)

Kdo na celem širnem polju ima najlepša krila?
Tanjša so kot cvetni listič, nežnejša kot svila.
(metulj)

Če so češnje previsoko
in jih ne dosežeš s tal,
kaj prislonil boš ob vejo,
da jih lažje boš obral?
(lestev)

Zgodaj zjutraj se na travi
nekaj rahlo je bleščalo –
tisoč drobnih kapljic,
pa čeprav ni deževalo.
(kapljice rose)

Iz luknjice pogleda:
Le kaj tako diši?
Bi rada šla po sirček, a mačke se boji. (miška)

LUM

PEKA PIŠKOTOV!

 

Likovna tema: kiparsko oblikovanje

Likovni problem: oblikovanje reliefa

Likovna tehnika: oblikovanje iz testa

Likovni  motiv: črke in številke

Prosi starše ali stare starše za recept za slastne piškote (morda pa imaš celo kakšno knjigo z recepti). Pripravi testo in oblikuj črke in številke.

En recept je tudi tukaj:

Najboljše testo za kekse – sestavine:

  • 600 g MOKE
  • 400 g MASLA
  • 200 g SLADKORJA V PRAHU (lahko tudi manj)
  • 2 VANILIJEVA SLADKORJA
  • 2 JAJCI
  • LIMONINA LUPINA (po želji)

Pečeš 15 do 20 minut na 180, odvisno od debeline piškotov.

Preizkušen recept!

  1. razred lahko naredi celo abecedo (tudi 1. razred lahko, če želi) in številke do 100 po deseticah (10, 20, 30, 40…).
  2. razred pa naredi obvezno črke, ki smo se jih učili do sedaj: I, A, N, T, M, E, J, V, O, K, L, R, P, U, D, C in Č ter številke od 0 do 20.

Lahko vam tudi kdo pomaga, ker testa bo verjetno veliko; poskusite sestaviti svoje ime in imena članov družine, ali pa celo kakšno poved, na primer: POMLAD JE TU!

Predvsem pa – uživaj in pošlji kakšno sliko, da se nam bodo cedile sline

6. 4. 2020 – 10. 4. 2020

 

Spoštovani učenci/ke in starši!

Spodaj vam pošiljava navodila za delo za celi teden. in sicer:

SLJ

Učno gradivo za SLJ

MAT

Učno gradivo za MAT

SPO

Pri spoznavanju okolja pripravite skupaj s starši različne kotičke, npr. ambulanto, lekarno, drogerijo, trgovina z živili, tržnico, …. Razdelite si vloge in naj se vživite v različne osebe npr. v zdravnika, trgovko, farmacevta, …. Igre vlog lahko potekajo skozi celoten teden. Ob tem se lahko pogovorite, kaj se je v teh časih spremenilo, na kaj moramo biti pozorni, …

Seveda pa ne pozabi, da je potrebno narediti tudi kaj za svoje telo in svoje zdravje. Zjutraj začnemo z jutranjo telovadbo (gimnastične vaje ali telovadba ob glasbi), potem pa ponovi vodenje žoge in met v cilj. To pomeni, da si pripraviš tarčo (plastenko, kamen, …) in ciljaš v njo, tarčo si lahko narišeš na kakšen karton in ciljaš v pravo tarčo, lahko pa je tarča tvoj soigralec in si podajata žogico na način, kot bi metal v tarčo.

SPOZNALI SMO

Naš mali projekt: PRIPRAVIMO SADNO SOLATO

  • Deli dneva
  • Pogovorite se, kolikokrat na dan jemo, kako se imenujejo posamezni obroki, ki jih jemo v določenem delu dneva.

Pogovorite se tudi o tem, kaj delamo v posameznem delu dneva.

V zvezek narišite tabele – tabela, vendar za vse dele dneva (zjutraj – zajtrk, dopoldne – dopoldanska malica, opoldne – kosilo, popoldne – popoldanska malica, večer – večerja).

 

Napisa: KAJ DELAM in KAJ JEM sta v vseh tabelah.

Oglejte si tabelo. Razdeljena je na tri dele. V zgornji del lista ne boste risali, v spodnja dva prostora pa boste. Pogovorite se, kaj boste narisali za posamezen del dneva. Nastane časovni trak enega dne.

Oglejte si stran 33 v delovnem zvezku.

Na strani 32 pa imate navodilo za praktično delo. Prijetno se posladkajte.

 

GUM

Vsi zelo radi poslušamo različno glasbo. Glasbo pa delimo na različne zvrsti. Mogoče že poznaš katero? Oglej si PPT predstavitev in izvedel boš. O tem se bomo pogovarjali celoten teden.

Poslušaj različno glasbo in zapoj tri pesmi iz glasbenega zvezka.

ŠPO

Napovedano je zelo lepo in prijetno vreme – izkoristi ga, pojdi v naravo na sprehod, izvedi gimnastične vaje na sprehodu, doma pa ciljaj z žogico v kotalečo žogo in mirujočo tarčo

Izberite si, kaj ti je najbolj všeč – gimnastične vaje ali telovadba ob glasbi. Danes si podajajte žogo na različne načine. Koliko načinov se spomnite? Sporočite mi.

In še malo za zabavo malo zares. Pošiljam vam igro Gibaj se kot …

Igra vsebuje mreže kocke, ki jih morate izrezati in sestaviti ter igralno podlago. Navodila so priložena, lahko pa si jih izmislite tudi sami. Zabavajte se.

DOPOLNILNI POUK

Dobro razmisli, kaj ti gre najslabše oziroma kaj misliš, da bi moral še dodatno vaditi. Napiši na listek. Pošlji mi ga in skupaj bova poiskala rešitev.

Uspešno in prijetno delo še naprej ter ostanite zdravi,

učiteljici Vanja in Mateja

30. 3. 2020 – 3. 4. 2020

 

Spoštovani učenci/ke in starši!

In tako je minil tudi drugi teden učenja in poučevanja na daljavo. Spodaj vam pošiljava navodila za delo za celi teden. in sicer:

SLJ

učno gradivo za SLJ

MAT

Učno gradivo za MAT

LUM

Navodilo za izdelavo – BUTARICE

Navodilo za izdelavo – velikonočna dekoracija

Uspešno in prijetno delo še naprej ter ostanite zdravi,

učiteljici Vanja in Mateja

23. 3. 2020 – 27. 3. 2020

Spoštovani učenci/ke in starši!

Prvi teden učenja in poučevanja na daljavo je za nami. Spodaj vam pošiljava navodila za delo za naslednji teden.

Uspešno in prijetno delo še naprej ter ostanite zdravi,

učiteljici Vanja in Mateja

PONEDELJEK, 23. 3. 2020

SLJ

UTRJEVANJE ČRK P, R in O

V mali črtan zvezek napišejo z rdečo PREPIS in prepišejo sledeče besede:

PAR, REPA, POR, ROPAR, LOPAR, PIRA, PIPA, PROT

Potem napišejo naslov z rdečo NAREK in jim narekujete naslednje besede:

PEK, PET, POT, POTEM, POJ, POJMO, PIJMO, PIJE, PREJ

Potem jim izgovorite naslednje besedilo, oni pa naj štejejo, kolikokrat ste rekli P:

PEK PEČE PRESTE PO PETDESET PAR. PA PRIDE POLICAJ, PA PREPOVE PEČI PRESTE PO PETDESET PAR.

 

MAT

UTRJEVANJE ŠTEVIL OD 10 DO 15

V velik karo zvezek za MAT naj po vašem nareku napišejo naslednje račune:

10 + 1 =           11 + 1 =           12 + 1 =          13 + 1 =             14 + 1 =            15 + 0 =

10 + 2 =           11 + 2 =           12 + 2 =          13 + 2 =

10 + 3 =           11 + 3 =           12 + 3 =

10 + 4 =           11 + 4 =

10 + 5 =

Spustijo naj vrstico ali stran in napišejo račune še na minus (samo od 10 do 15):

15 – 1 =           14 – 1 =            13 – 1 =          12 – 1 =            11 – 1 =           10 – 0 =

15 – 2 =           14 – 2 =            13 – 2 =          12 – 2 =

15 – 3 =           14 – 3 =            13 – 3 =

15 – 4 =           14 – 4 =

15 – 5 =

Potem naj napišejo naslednja števila: 6, 11, 8, 13, 2, 12, 4, 15, 10

Uredijo naj jih od največjega do najmanjšega v eni vrsti, potem pa še od najmanjšega do največjega v drugi vrsti (samo ta števila – naj ne dodajajo tistih, ki manjkajo).

LUM

Likovni motiv: REGRATOVE LUČKE

Likovna tehnika: odtiskovanje

Likovna tema: svetlo na temno

Poišči temnejši papir – ni pomembno, kakšne barve in kako velik, samo da je temen.

Odtiskoval boš regratove lučke. Potreboval boš tulce wc papirja, škarje, malo vate, palčke za ušesa in belo barvo. Najprej zareži rob tulca na 3 mm široke trakove in jih zapogni navzven, da dobiš »rožico«.

Pomoči jo v belo barvo, ali pa s čopičem namaži »listke«. Potem jo odtisni na temen papir večkrat, da dobiš nekaj regratovi lučk. V sredino odtisni rob zamaška. Doriši s čopičem stebla in z vato odtiskuj (po želji) regratova semena, ki jih je odpihnil veter.

Lahko dodaš še kaj rumenega ali svetlo zelenega naokrog, da bo videti kot travnik.

Postopek lahko ponoviš na več papirjih, ki so drugačne barve, in se odločiš, na katerem regratove lučke izgledajo najbolje.

Na tem filmčku si poglej, kako se to dela:

https://www.youtube.com/watch?v=FpvIOpciq2Y

Veliko veselja!

TOREK, 24. 3. 2020

SLJ

ČAS JE ZA ABECEDO

Pri slovenšini smo zdaj spoznali polovico črk – polovico abecede. Naslednja naloga je bolj zabavnega značaja in ni njen namen, da bi se naučili vseh črk. Je pa mogoče čas, da imajo otroci pred sabo vse črke, tiste, ki jih že poznajo in tiste, ki jih bodo še spoznali.

Da bo abeceda bolj živahna, naj narišejo poleg črk še predmet, ki se začne s to črko. Vendar naj bodo črke »glavne«, dobro vidne. Prilagam primer abecede; lahko pa narišejo ob črki tudi kaj drugega, kar jim je bolj všeč oz. po čemer si bodo črko bolj zapomnili.

Naj si vzamejo čas – delajo naj na malo večji list papirja, ki ga potem obesijo na steno nekje pri delovni mizi. Mrežo s črtami oz. kvadratke jim pomagajte narediti vi.

MAT

MEŠANE NALOGE DO 10

https://interaktivne-vaje.si/02_osnova/predmeti_meni/matematika_meni_1_5.html

Na povezavi najdete interaktivne vaje za otroke od 1. do 5. razreda. Kliknite na naslov MEŠANE NALOGE DO 10 v okvirčku ŠTEVILA DO 10.

Vaje so zabavne in dobrodošle za malo predaha od pisanja številk. Lahko raziskujejo tudi ostale okvirčke, samo pazite, da se ne bodo lotevali pretežkih računov. J

SREDA, 25. 3. 2020

SLJ

NALOGE Z ABECEDO

Sedaj pa še pri slovenščini malo interaktivni vaj. Kliknete na spodnjo povezavo in potem okvirček z naslovom BALONI:

https://interaktivne-vaje.si/slovenscina_rs/abeceda.html

Potem pa lahko raziskujejo naprej…

MAT

RAČUNI od 0 DO 10

3 + 3 + 2 =

4 + 6 – 5 =

8 + 1 + 0 =

7 – 4 + 5 =

10 – 4 – 3 =

9 – 5 + 2 =

RAČUNI OD 10 DO 15

11 + 3 – 2 =

10 + 5 – 3 =

13 – 2 + 4 =

15 – 2 – 1 =

14 – 1 + 2 =

Potem naj napišejo števila po vrsti od 1 do 15 (v vrstici: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 , 15)) in še nazaj od 15 do 1 (v drugi vrstici: 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1). Zraven naj na glas štejejo. Delajo naj sami, samo če se jim zatakne, jim pomagajte.

V naslednji nalogi pa naj pišejo števila v vrsti tako, da jih večajo za 2. Začnejo z 0: 0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14. Vendar naj pogruntajo sami, ne jim narekovat.

Potem ista naloga, samo začnejo z 1: 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15.

 

ČETRTEK, 26. 3. 2020

SLJ

IZDELAVA DOMAČE STAVNICE

V šoli imamo nekaj stavnic – majhne kartončke s ćrkami, ki so spravljene v škatli. Z njimi otroci sestavljajo besede ter se tako učijo prepoznavanja črk in glasov, iz katerih so sestavljene besede. Ker pa so ostale v šoli, jih lahko naredite doma. Za začetek samo črke, ki jih poznajo: I, A, E, O, M, N, T, J, K, V, R in P. Za vsako črko naj naredijo pet ali šest kartončkov, da bodo lahko sestavili več besed hkrati.

Malo domišljije bo treba, kako spraviti črke; lahko na risalni list nalepite »žepke« in jih označite s posamezno črko… važno, da bodo spravljene. Potem pa se lahko z njimi igrajo – sestavljajo besede, ki jim jih narekujete. Odlična vaja za prepoznavanje glasov.

MAT

KARTICE S ŠTEVILI

Za ogrevanje: v karo zvezek zapišejo števila v vrsti tako, da jih manjšajo za 2. Začnejo s 15: 15, 13, 11, 9, 7, 5, 3, 1. Delajo sami. Potem jih v drugi vrstici prav tako manjšajo za 2, samo da začnejo s 14: 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 0.

Napišite jim nekaj števil od 0 do 15 (ne vseh), ki naj jih uredijo po velikosti. Najprej od najmanjšega do največjega, potem še obratno.

Če imate doma mapo iz kompleta Lili in Bine, kjer so rumene kartice s števili (za izrezati), naj jih izrežejo (samo od 1 do 15). Potem naj se igrajo z njimi tako, da jih urejajo po velikosti od najmanjšega k največjemu in obratno.

Lahko jim narekujete račune, ker so vmes tudi znaki + in – ter = . Na mizo naj si razporedijo števila in znake in po vašem nareku računajo  s karticami tako, da jih premikajo po mizi (namesto pisanja).

LUM

Likovni motiv: REGRATOVE LUČKE

Likovna tehnika: odtiskovanje

Likovna tema: svetlo na temno

Nadaljuješ z delom, ki si ga pričel v ponedeljek.

Na tem filmčku si poglej, kako se to dela:

https://www.youtube.com/watch?v=FpvIOpciq2Y

Veliko veselja!

PETEK, 27. 3. 2020

SLJ

ČAS ZA KNJIGO

Po otrokovem izboru preberite zgodbo, ki naj jo vam po poslušanju obnovi. Lahko posluša pravljico tudi po cd-ju in jo potem obnovi. Pazimo na pravilno tvorjenje stavkov in na besedni zaklad.

IGRA S STAVNICO

Na vrsti je igra s stavnico, ki ste jo izdelali sami. Besede jim lahko berete tudi iz zvezkov, tam je največ primernih besed s poznanimi črkami. Še bolje pa, če poskušajo sestaviti kar poved – več besed skupaj povezanih v smiselno celoto.

SPOZNAVANJE OKOLJA

Prejšnji teden smo se pogovarjali o odpadkih. Skupaj smo ugotovili, da je potrebno odpadke ločevati v posamezne zabojnike. Ugotovili pa smo tudi, da imajo nevarni odpadki posebne oznake, na katere moramo biti zelo pozorni. Ta teden boste iz odpadne embalaže, ki jo lahko uporabimo še za kaj drugega, izdelali marioneto.

Pogovarjati pa se bomo začeli tudi o človeškem telesu. V delovnem zvezku reši naloge na strani 28. Poišči slike različnih živali in ponovi dele telesa živali. Slike prilepi v zvezek.

Učno gradivo – ČLOVEŠKO TELO 1. razred

ŠPORT

Jutranja telovadba je zelo pomembna za začetek dneva.

Zapleši ob posnetku https://www.youtube.com/watch?v=388Q44ReOWE

Ko končaš z vsemi obveznostmi za šolo, pa teči 5 krogov okoli hiše, poišči palico, jo položi na tla in jo sonožno preskakuj, lahko tudi po eni nogi. Igraš lahko nogomet ali si podajate žogo na različne načine. Ko bo lepo vreme, se vozi s kolesom ali pojdi na sprehod in poišči kakšno drevo za plezanje, kamenje, hlode za skakanje in hojo po njih, …

Pomagaj staršem pri gospodinjskih opravilih in spomladanskih opravilih okoli hiše.

GLASBA

Spoznaj tolkala. Prilepi sliko tolkal v zvezek ali jih preriši.

Poslušaj posnetke:

https://www.youtube.com/watch?v=bf8HnhxB6OE (povzeto 22. 3. 2020)

https://www.youtube.com/watch?v=wuIdKobdk7g (povzeto 22. 3. 2020)

https://www.youtube.com/watch?v=nQjjHjcjzb0 (povzeto 22. 3. 2020)

TOLKALA:

16. 3. 2020 – 20. 3. 2020

SLJ (ponedeljek, 16.3.2020)

UTRJEVANJE ČRK R, K, L in O

V mali črtan zvezek zapisujejo naslednje besede: KOLO, KRILO, LOK, ROKA, OKER, REKA, OLJKA, OLIVA, KRONA, LIKALNIK, ROLKA, LAK, RAK, OKRA, KER.

Besede jim narekujete. Zapisujejo brez vejic, s primernimi presledki, pazijo na lep zapis. Ko končajo, besede tudi na glas preberejo. Berejo po dve ali tri črke skupaj (po zlogih). Pri tem jim malo pomagajte. Če zamenjujejo črke, jih sproti popravljajte. Če jim ne gredo dolge besede, naj berejo samo kratke.

Lahko zapišejo tudi kakšno svojo besedo ali stavek, vendar jim preglejte in popravite napake.

Potem se greste igrico, kdo se spomni več besed, ki se začnejo na R, K, L in O. Ne pozabite na nagrado za zmagovalca. J

SLJ (torek, 17.3.2020)

PREPIS BESEDILA

MALA LEJA NE MARA KAVE.

MARK IMA RAD KROMPIR.

MIRA IMA VELIKO KITARO.

ATI IMA LEPO KRAVATO.

MEDVED NE MARA VOLKOV.

VETER LOVI VLAK.

Zapis naj prepišejo z računalnika, lahko jim ga povečate. Zapisujejo s primernimi presledki in na koncu stavka delajo pike. Pazijo na lepopis. Ko končajo, ga na glas preberejo. Eno od stvari naj narišejo (medveda, volka, kravato, kitaro…).

SLJ (sreda, 18.3.2020)

ČRKA P

V velik brezčrtni zvezek za SLJ naj napišjo veliko črko P in jih prevlečejo z barvicami. Pravilen zapis je od zgoraj navzdol, potem nazaj na začetek in desni polkrog do sredine (trebušček). Preverite, če pišejo prav – ne smejo začenjati spodaj.

Potem okrog črke narišejo stvari, ki se začnejo na P, npr. polž, petelin, pav, pajek, pipa, potok, pot, pismo…

Pod črko narišejo črte za zapis črke P, ena vrsta za velike P-je in ena za majhne P-je. Potrudijo se pri zapisu obeh vrstic. Skupaj izberete najlepše P-je in jih odkljukate.

V mali črtan zvezek za SLJ napišejo naslov z rdečo barvico: ČRKA P. Napišejo s svinčnikom dve vrsti lepih P-jev čez dve vrstici in dve vrsti P-jev čez eno vrstico. Pregledate in popravite.

SLJ (četrtek, 19.3.2020)

ČRKA P

V fotokopijah bralnih listov za opismenjevanje najdete list s črko P (bolj pri koncu, z rdečo naslovnico). V zgornjem delu izpolnijo kvadratke s črkami, ki jih že poznajo. Spodaj napišejo dve vrstici lepih P-jev –  pišejo jih od zgoraj navzdol, kot je narisano.

Rešijo tudi srednji del, spodaj v rumenem okencu pa prevlečejo vse P-je z rdečo barvico, potem pa besede še preberejo. List nalepijo v velik brezčrtni zvezek za SLJ.

V mali črtan zvezek prepišejo naslednje besedilo:

NA POLICAH PRI PEKU JE KRUH.

V PEKARNI LEPO DIŠI.

KUPILI BOMO VELIKO PECIVA.

Spodaj narišejo pekarno ali police s kruhom ali nekaj žemelj.

Na vrsti je igra z iskanjem besed na P. Kdor jih najde največ, dobi darilo iz pekarne.

SLJ (petek, 20.3.2020)

ČAS ZA KNJIGO

Preberite jim knjigo ali zgodbo po vaši (njihovi) želji. Če je dolga zgodba, jo preberite še enkrat. Potem naj vam jo bonovijo po svojih besedah. Pazite, da bodo govorili v celih stavkih in da ne bodo uporablji ves čas istih besed, npr. »in potem«, »pol pa«…

Dajte jim primer, kako se stavki lahko začenjajo vedno drugače in obogatijo pripoved.

BRANJE IN ZAPIS BESED S ČRKO P

V mali črtan zvezek zapišejo naslednje besede po nareku: POT, PIJ, POJE, PAV, PLOT, PILOT, PETELIN, PITA, PLITEK, PIPA, PISMO, PLAVAJ, LEPA, KEPA, KLOP.

Besede tudi preberejo. Z rdečo prevlečejo vse P-je in jih preštejejo.

Berejo tudi na bralnem istu črke P besede v rumenem okvirčku.

MAT (ponedeljek, 16.3.2020)

ŠTEVILA OD 10 DO 15

Delovni zvezek za MAT 3. del, stran 13 in 14: pregledajo, kako s kvadratki zapišemo števila od 10 do 15: število 10 je vedno 10 rdečih kvadratkov. Pod njimi so modri kvadratki – če pišemo število 11, je en moder kvadratek, če pišemo št. 12, sta dva modra kvadratka, če pišemo št. 13, so trije modri kvadratki… in tako do 15. Vedno so rdeči v eni vrsti, modri pa v drugi vrsti takoj pod njimi.

V karo zvezek za MAT napišejo naslov ŠTEVILA OD 10 DO 15. Prepišejo stran 13 iz DZ tako, da je vsako število od 10 do 15 v novi vrsti na levi strani zvezka, zraven njega pa ustrezna ponazoritev s kvadratki.

Potem rešijo stran 14. Pazijo, da barvajo kvadratke, ki predstavljajo število 10, vedno z rdečo barvo (desetice), enice spodaj pod njimi pa z modro.

MAT (torek, 17.3.2020)

ŠTEVILA DO 15

Delovni zvezek, stran 15, 16 in 17. Na str. 15 povezujejo s svinčnikom pike oz. števila po vrsti, da dobijo podobo. Na str. 16 prav tako, samo da so v labirintu.

Na str. 17 vpišejo manjkajoča števila od 1 do 15 in od 15 do 1. Preden jih zapišejo, naj na glas štejejo, da jih boste slišali in po potrebi popravili.

V spodnjem delu pobarvajo v stolpcu toliko kvadratkov, kolikor kaže številka spodaj. Za vsak stolpec uporabijo drugo barvo. Barvajo naj natančno, ne na hitro in približno.

MAT (sreda, 18.3.2020)

ŠTEVILA DO 15

V DZ za MAT rešijo naloge na str. 18, 19 in 20.

Na str. 18 vsa števila preberejo; potem preberejo samo zelena števila, nato samo modra. Enako pri rumenih in modrih številih, kjer štejejo nazaj, od 15 do 1. Spodaj dopolnijo števila.

Po navodilih rešijo še na str. 19 in 20.

Pa še ustvarjalna naloga: Izdelajo si številski trak od 0 do 15. Narišejj stonogo na bel papir (lahko je malo trši), potem noter vpišejo številke. Pobarvajo po svoje.

MAT (četrtek, 19.3.2020)

ŠTEVILA DO 15

V DZ za MAT na strani 21 rešijo preglednico. Pravilne odgovore obkrožajo z rdečo barvico.

Rešijo tudi stran 22: vpisujejo predhodnike, ki so za eno manjši od danega števila, in naslednike, ki so za eno večji od danega števila. Pri spodnji preglednici bodo verjetno potrebovali pomoč!

LUM (ponedeljek in četrtek)

DOMIŠLJIJSKA RISBA

Motiv: »Fantastična žival« ali »Začarana hiša«

Likovna tehnika: Risba s flomastri

Likovni problem: Črta in ploskev

Časovnica: delo za 2 uri (ena ura v ponedeljek, 16. 3 in ena ura v sredo, 18. 3.)

Navodila za žival: Vzemi svinčnik in na risalni list nariši žival, kakršno si predstavljaš, da bi jo lahko srečal v sanjah, v pravljici ali v risanki. Lahko je kakšni resnični živali podobna, ni pa nujno. Lahko je kombinacija različnih resničnih živali. Lahko ima peruti in luske in dlake, lahko ima krila in rep, kremplje in plavuti… lahko bruha ogenj, lahko diha oblake, lahko je prijazna, lahko je nesramna, lahko je oboje hkrati.

Lahko leti, plava, se plazi, je v kaj oblečena… Lahko živi na gori, pod zemljo, na oblakih, pod vodo… Nariši jo do vsake podrobnosti in prevleci risbo, ko je končana, z barvnimi flomastri.

Če imaš doma vodene barve, jo tudi pisano pobarvaj. Če nimaš, lahko za barvanje uporabiš barvice ali voščenke. Pobarvaj tudi okrog živali (ozadje). Na koncu daj svoji živali tudi ime.

Navodila za hišo: S svinčnikom na risalni list nariši tako hišo, v kateri bi se takoj vselil. Pa naj bo nenavadna, kot iz kakšne pravljice ali risanke. Vendar naj bo narejena prav zate. Naj ima take stvari, ki v resnici niso mogoče, recimo oblak namesto strehe, liziko namesto dimnika, oči namesto oken, na vrtu lahko rastejo dežniki namesto rož… gotovo se boš spomnil še boljših stvari.

Nariši tudi, kje stoji in kdo v njej stanuje.

Nariši do najmanjših podrobnosti. Potem prevleci risbo z barvnimi flomastri. Z vodenimi barvami raznoliko pobarvaj. Če nimaš vodenih barv, lahko uporabiš tudi barvice ali voščenke. Rahlo pobarvaj tudi okrog hiše (ozadje).

(Skupno 4.453 obiskov, današnjih obiskov 1)